Doğal Sağlık ve Yaşam Merkezine Hoş Geldiniz.

SAUNANIN TEKNİK ÖZELLİKLERİ NELERDİR ?

Sauna zihin için rahatlatıcı ve beden için sağlıklıdır.

Sauna içerisinde sıcak ve kuru havanın bulunduğu ,insanların rahatça yatıp oturabilecekleri kadar büyüklüğü olan ahşaptan yapılmış bir çeşit sıcak hava banyosudur. Genel olarak saunada sıcaklık 40 ile 90 C derece arasındadır. Hararet tavan yüksekliğinde 100 C dereceyi bulur.

Tekniğine uygun havalandırma yapılmış bir saunada % 5 ile % 10 arasında nem bulunması insanın bu sıcaklığa dayanmasını sağlar. Kızarmış soba taşlarının harareti tahminen 200 C derecedir.

Saunadan faydalanan kimseler için bir tedavi hedefi yoktur. İnsan sağlığına koruyucu vücudumuzun doğayla uyum içinde yaşama hazırlayıcı asrımızın en korkunç hastalığı olan stresin giderilmesindeki görevi kabul edilmelidir. Oturarak kaliteli şekilde terlemenin avantajları fazladır.

En başta aktif terlemede oluşan yorgunluğun tam tersine saunada terleme ile yorgunluk giderilir. Toksin metabolizma artıklarının deri gözeneklerinden ter yoluyla uzaklaştırılması genel rahatlama ve gevşemeyi sağlar. Vücudun ısı, değişimleriyle kalp atım sayısı arasında doğrusal bir ilişki vardır.

Saunadaki sıcak havaya bağlı olarak vücut ısısı artar, nabız artışı da bununla beraber artar. Saunada nabız istirahat haline göre %50 - 60 artar dakikada 100 - 150 atıma çıkabilir. nabızdaki bu hızlı artışa karşın kan basıncında ( Tansiyonda) çok hafif bir artış olur. Bu nedenle dolaşım sistemine binen gerçek yük düşüktür.

Saunanın Yararları

  • Saunadan hemen sonra insan kendini yeniden doğmuş gibi hisseder. Dinlendirir, bedensel ve ruhsal olarak rahatlatır ve mutlu kılar. Savunma sistemini güçlendirir, enfeksiyonları engeller.
  • Dış görünümdeki değişiklikler hemen fark edilir. Zayıflamaya yardımcı olur. Çeşitli fonksiyon bozukluklarında (astım, baş ağrısı, yüksek tansiyon vb.) pozitif etki yapar.
  • Sauna herkese farklı faydalar sağlamaktadır. Bu konuda herkesin fikir birliğine vardığı konu ise düzenli sauna kullanımının beden ve ruh sağlığına iyileştirici etkisinin olduğudur.
  • Vücuttaki sıcaklık artışları sayesinde antikor üretimi artar.
  • Sıcaklık artışı ile kan damarlarının genişlemesi, buna bağlı olarak da kan dolaşımının hızlanması görülür. Organizmamız vücut sıcaklığını deriyi soğutarak sabit tutmaya çalışır ve yoğun bir terleme reaksiyonu verir.
  • Sauna insan vücuduna genç ve taze bir görünüm kazandırır. Deri üzerindeki gözeneklerin açılması ile derinin üst tabakasındaki ölü hücreler dışarı atılmış olur.
  • Yoğun terleme insan vücudundaki su ve toksinlerin dengesini ayarlar. Özellikle spor yaptıktan sonra saunaya girilmesi ile spor sonrası vücudun salgıladığı ve kas ağrılarına neden olan laktik asidin terleme yolu ile vücuttan atılması sağlanmış olur.
  • Düzenli sauna banyoları kasları gevşetmek suretiyle vücuttaki romatizma ve kireçlenme ağrılarına iyi gelir.
  • Sauna ile metabolizmanın çalışması hızlanır ve terleme için enerji gerekeceğinden bir sauna seansında yaklaşık 300 kalori yakılmış olur . Bu miktar 3-4 km koşmakla aynı değerdedir.

Sauna

Fin hamamı adı ile de bilinen sauna, terleme yolu ile vücuttaki su ve toksin oranının dengelenmesini sağlayan yüksek sıcaklıktaki ahşap odalardır. Sauna yüksek ısı veren bir kaynağa sahiptir ve tamamen ahşap ile kaplıdır. Ahşabın buhar emici özelliği sayesinde saunada nem dengesi korunur. Aynı zamanda iletkenlik seviyesinin düşük olması vücudun yanmasını engeller. Odadaki yüksek ısı, konfora engel teşkil etmez. Genel olarak saunanın sıcaklığı 40 – 90 derece arasındadır.

Bugün dünyanın pek çok yerinde kullanılan sauna, İskandinavya’da gelişmiş olup, Finlandiya’da bugünkü şeklini almıştır. Yaygın kanının aksine sauna bir hamam çeşidi değildir. Sadece rahatlamak ve dinlenmek için kullanılır.

Sauna sobası, genelde odanın orta kısmında yer alır ve ana ısı kaynağıdır. Üst kısımdaki sauna taşları, sauna sobası sayesinde ısınır. Odadaki nem oranını dengelemek için bu taşların üzerine ara ara su dökülerek buhar elde edilir.

Saunada ter yoluyla toksik maddeler vücuttan atılır. Ciltteki gözeneklerin açılmasına yardımcı olur. Sıcaklığın etkisiyle damarlar genişler ve ciltteki kan dolaşımı %5-10, kalp kan atımı %60-70 oranında artış gösterir. Vücut sıcaklığını sabit tutmak için deriyi soğutur ve yoğun bir terleme reaksiyonu gerçekleşir. Terleme etkisi ile yağ yakımı hızlanır. Saunanın kilo vermeye yardımcı olma etkisi de bulunmaktadır.

Yüksek ısıda gevşeyen kaslar vücudu dinlendirir. Özellikle spor faaliyetleri sonrasında sauna son derece etkili bir dinlenme ve rahatlama yöntemidir. Kaslar yumuşayarak gevşediğinde, kas ve eklem ağrılarında farkedilir bir azalma meydana gelir. Kireçlenme ve romatizma gibi hastalıkları engelleyici etkisi olduğu bilinmektedir.

Modern hayatın beraberinde getirdiği en büyük problemlerden biri strestir. Stersin en hızlı hissedilen etkilerinden olan kasların sertleşmesi ve yumru halini alması, kendinizi yorgun ve bitkin hissetmenize sebep olur. Saunada sıcağın etkisiyle kaslar gevşer. Sonrasında soğuk bir duş ile yenilenmiş ve canlanmış hissetmenizi sağlar.

Vücuttan atılan ölü hücreler, cildinizin yenilenmesini ve parıltılı bir görünüme kavuşmasını sağlar.

Düzenli sauna kullanımı, kasları gevşettiği için, romatizma ve kireçlenme ağrılarına iyi gelir. Fark edilir derecede fiziksel iyileştirici etkilerinin yanı sıra ruhsal olarak da kendinizi daha mutlu ve huzurlu hissetmenize yardımcı olur.

Akşam saatlerinde kullanılan sauna, uyku problemi olan kişilerin uykuya daha rahat dalmalarını sağlar.

Unutmayın, saunada hızlanan metabolizma ve terleme için vücudunuzun ekstra enerji kullanması gerekir. Bir sauna seansında yaklaşık olarak 300 kaloriye ihtiyaç duyarsınız. Bu da 3-4 km koşmakla yakabileceğiniz kaloriye denktir.

Çok sıcak ve nemli olan sauna ortamına kuru bir şekilde girmek gerekir. Islak girdiğiniz zaman, üzerinizdeki su kuruyana kadar saunada geçirdiğiniz süre kayıp olarak geçer.

Sauna için ideal giyim, vücudunuza saracağınız bir peştamaldir. Başka kıyafetler sıcak ile hassaslaşan cildinize zarar verebilir ve saunadan tam olarak faydalanmanızı engelleyebilir.

Sauna kullanımınızda vücudunuzu alıştırarak seansları belirlemeniz önemlidir. İlk kullanımda 5 dakika sauna içinde kaldıktan sonra, 5 dakika ara verebilirsiniz. Sonrasında 10 dakika kullanım, 5 dakika ara şeklinde kullanımı kademe kademe arttırabilirsiniz. Tek seferde sauna içinde geçirilmesi sağlıklı olan maksimum süre 20 dakikadır.

Kalp ve tansiyon hastalığı olanlar, açık yarası bulunanlar ve alkollü kişilerin sauna kullanımı önerilmemektedir.

Adres

Cumhuriyet Mah. Erdemli Cad. No: 3/2,

Beylikdüzü / İSTANBUL

Erkekler Hamamı

Erkekler hamamı her gün 8:30 ile 23:00 arası hizmetinizde.

Kadınlar Hamamı

Kadınlar hamamı her gün 10: 00 ile 21:30 arası hizmetinizde.

İletişim

0 552 287 27 92

0 552 AVRASYA